Meram Belediyesi

Müşteri:
Konya / Meram Belediyesi
Hizmetler
Tasarım, Yazılım Geliştirme, Mobil Uygulama, İnternet Sitesi, Entegrasyon, Kullanıcı Deneyimi
Yıl
2021
Süre
4 Ay
Meram Belediyesi

DAHA İNTERAKTİF, DAHA ULAŞILABİLİR

Meram Belediyesi’nin önce Meram’da yaşayan vatandaşlar için daha kolay ulaşılabilir ve interaktif belediyecilik hayaline sonra dijital dönüşüm vizyonuna ortak olduk. Proje hedeflerini ve uzun yıllardır üzerine çeşitli geliştirmeler yapılarak ayakta tutulan eski sistemlerinin problemlerini net olarak belirlemişti. Projenin temeldeki hedefi dijitalleştirmeye uygun alanlarda verilen tüm hizmetleri tek platformda toplamaktı.

Buna ek olarak yediden yetmişe tüm vatandaşların rahatlıkla kullanabileceği kullanıcı deneyimine sahip ekranlar ve akışlar da öncelikli hedefler arasında yer alıyordu.

Elbette bu da yeterli değildi, tasarlanacak yeni internet sitesiyle birlikte aynı hedeflerin gerçekleştirildiği bir de mobil uygulamaya ihtiyaç vardı.

PROJE DETAYLARI

Tasarlanacak yeni internet sitesi ve mobil uygulamada Meram Belediyesi’nin belediyecilik anlayışını yansıtmayı, yediden yetmişe ve uçtan uca bir kullanıcı deneyimi sunarken yönetilebilir bir sistem geliştirmeyi hedefledik.

Bilgi İşlem Müdürlüğü ekibiyle birlikte projenin gereksinimleri ve temel problemler üzerinde analizler yaparak başladık. Analiz süreçlerinin tamamlanmasının ardından tasarım, yazılım geliştirme ve entegrasyon süreçlerindeki yol haritamızı belirleyerek üzerinde anlaşmaya vardık.

Proje stratejimiziyse üç ana unsur üzerine kurguladık;

  • Dijitalleştirilebilir hizmetlerini tek platrform altında toplamak
  • Mevcut ve yeni tüm ekranların mobil odaklı olarak yeniden tasarlanması
  • Hizmetlerdeki süreçlerin basite indirgenerek yeniden kurgulanması

Teknik alt yapı ve yazılım geliştirme planımız sonrasında gerçekleştirdiğimiz tasarım ve kullanıcı deneyimi geliştirme süreçlerinde Yenilikçi, Kapsayıcı ve Erişilebilir ilkeleri üzerinde durduk.

Yüksek kullanıcı deneyimine sahip web ve mobil ekran tasarımlarının tamamlanmasının ardından yazılımı geliştirmek için kolları sıvayarak projenin en zorlu aşamasına adım attık. Amaçlarımızdan birisi de yalnızca kolay erişilebilir değil aynı zamanda kolay yönetilebilir bir sistemdi. Yönetim panelindeki kimlik doğrulama başta olmak üzere kullanıcı işlemlerinde belediyenin kullanıcı yönetimi için kullandığı Microsoft Active Directory (LDAP) entegrasyonunu tamamladık. Mobil odaklı tasarım stratejimizin bir parçası olarak yönetim ekranlarının tamamını da ekrana duyarlı-mobil uyumlu geliştirerek içerik moderatörlerinin ortamdan bağımsız olmasına imkan sağladık.

Stratejimizin bir diğer parçası dijital hizmetleri tek çatı altında toplamaktı ve en büyük problem teşkil eden hizmet eski ödeme sistemiydi. KVKK’ya uygun olmayan basit kimlik doğrulama yöntemleriyle vergi tahsilatlarının yapıldığı ödeme sisteminin süreçlerini yeniden kurgulayarak başladık. Önce E-Belediye ve belediyenin kullandığı bankanın sanal posuna ardından sicillere ait veri tabanı ve OTP SMS sistemlerine entegre olarak iki faktörlü kimlik doğrulamayla hızlı ve güvenli tahsilat ekranlarını geliştirdik.

Platforma kattığımız bir diğer önemli hizmet ise belediyenin istek, talep ve şikayetleri yönettiği talep yönetim sistemine sağladığımız entegrasyonla gerçekleşti. Bizim Meram çatısı altında oluşturulan Talep, Teşekkür, Şikayet, Sosyal Yardım ve İyi Ki Doğdun Bebek formlarındaki süreç ve kullanıcı deneyimini yeniden kurgulayarak tasarımımızla birleştirerek basitleştirdik. Bu formların yanı belediyenin sorunlara hızlı müdahale yeteneğine katkı sağlamak için mobil uygulamaya özel vatandaşın yaşadığı veya gördüğü sorunları anlık olarak fotoğraflayarak bulunduğu konum bilgisiyle birlikte Bizim Meram’a iletebildiği “Çek Gönder” ekranlarını geliştirerek yine Bridge sistemine entegrasyonunu tamamladık.

Meram Belediyesi Rakamlarla Bizim Meram
Meram Belediyesi İstek Şikayet Talep Formu
Meram Belediyesi Projeler

SONUÇ

Projenin başından itibaren geliştirdiğimiz yapının merkezinde yenilikçi, kapsayıcı ve erişilebilir bir platform hedefledik ve tüm aşamalarda odağımızda mobil yaklaşım vardı. Vatandaşların Meram’a dair aradıkları cevapları basitçe bulabilecekleri, belediye hizmetlerine hızlı ve kolay erişebilecekleri aynı zamanda Meram bölgesinin ve insanının karakterini yansıtan niteliklere sahip Bizim Meram artık yeni ve yenilikçi bir deneyim sunuyor.

Meram Belediyesi artık Türkiye’deki diğer belediyeler içerisinde tasarımından kullanıcı deneyimine, yazılımından sistem entegrasyonlarına kadar iddialı bir şekilde ön plana çıkan yeni dijital platformunda hizmet vermeye devam ediyor.

Biz her zaman her projede olduğu gibi insana dokunan ve insanların günlük hayatlarının bir parçası olarak kullandığını gördüğümüz bir projeyi daha tamamlamanın mutluluğunu yaşarken belediyenin değerli ekibiyle çalışmaktan da onur duyduk.

“DEVNET'in Belediyemiz için geliştirdiği yüksek kullanıcı deneyimine sahip çözümlerle; vatandaşlarımıza daha interaktif ve ulaşılabilir hizmetler sunmaktayız.”

Turgay Turhan photo

Turgay Turhan

Meram Belediyesi, Bilgi İşlem Müdürü

Devler arasında yerinizi almaya hazır mısınız?

Siz de Devnet‘in dijital çözümleriyle yükselen devler arasında yerinizi almak için şimdi bizimle iletişime geçin.