Müşteri memnuniyeti, hemen her işletmenin başarısı ve uzun ömürlü olması için önemli bir unsurdur.
Mutlu bir müşteri, yalnızca sadık bir müşteri olmakla kalmayacak, aynı zamanda zamanla işletme için reklam ve pazarlama ajansı haline gelecektir. (Bkz: Lovemark)
Kullanıcı deneyimi tasarımını işletmenize, ürünlerinize veya hizmetlerinize uygulamanın faydaları şüphesiz altın değerindedir. Artan bir kullanıcı deneyimi, daha fazla müşteri memnuniyeti, daha düşük sahip olma maliyeti ve artan satışlar anlamına gelir.
Mutlu bir müşteri, mutlak surette yeniden geri döner. Yalnızca bu da değil, mutlu bir müşteri en iyi marka elçiniz ve sizin için bir pazarlama ajansıdır. Kullandığınız ve gerçekten keyif aldığınız bir ürün veya hizmeti düşünün. Bu ürün veya hizmeti büyük olasılıkla düzenli olarak satın aldığınızı kesin olarak söyleyebiliriz. Hatta bu memnuniyetinizi bir başkasıyla paylaştığınızı söyleyecek kadar ileri gidebilir miyiz? Bu, kullanıcı deneyimi tasarımıyla doğrudan bir ilişkidir ve o ürün veya hizmeti üreten şirketin müşterisini önemsediğini ve müşterisiyle herhangi bir etkileşimin hoş karşılandığından emin olmak için zaman ayırdığını gösteriyor.
Sahip olma maliyeti, birçok muhasebe departmanının ön saflarında yer alır. Finans çalışanları ekside koşmaktan hoşlanmazlar ve eğer bir şey tonlarca paraya mal oluyorsa, bunu ilk fark eden onlar olacaktır. Sahip olma maliyetini azaltmak, kullanıcı deneyimi tasarımının bir diğer önemli faydasıdır. Bir işletmeyle veya ürün ve hizmetleriyle nasıl etkileşime geçileceğini anlamak kolaysa, satış sonrası için daha az kaynağa ihtiyaç duyulur.
İnsanların hayatlarını iyileştirmek ve işleri insanlar için kolaylaştırmaya yardımcı olmanın yanı sıra bugün hemen her şirketin faaliyet göstermesinin ilk sebebi kâr elde etmektir. Kullanıcı deneyimi tasarımı, kullanıcının istek ve ihtiyaçlarını göz önünde bulundurmaya odaklandığından, şirket faaliyetlerinin karşılığını almak ve hedeflerini müşteri hedefleriyle uyumlu hale getirmek için kendisini konumlandırabilir. Müşteri memnuniyeti artar, ağızdan ağza pazarlama artar ve tekrarlanan satışlar sadık ve mutlu müşteriler tarafından oluşturulur.
Kullanıcı deneyimi tasarımı, iş geliştirme ve müşteri memnuniyeti hayati öneme sahip bir unsur. Her büyüklükteki işletme, çabalarını kullanıcı merkezli tasarıma odaklayarak sıkı çalışmalarının meyvelerini toplayabilir. Kullanıcı deneyimini iyileştirmek, müşterileri mutlu eder, işletmeleriyse daha mutlu. Henüz yapmadıysanız, işletmenize ve ürün veya hizmetlerinize kullanıcı deneyimi tasarımını uygulamayı düşünün.
“ Her müşteri etkileşiminden sonra, onlara deneyiminizi görmekten mutlu olup olmadığına dikkat edin. – ” – Marilyn Suttle